Zum Inhalt springen (Enter drücken)
Vogels virtuelles Klassenzimmer

Vogels virtuelles Klassenzimmer

  • Q 12/1 – Short stories
  • Q12 English
    • Exam Preparation
    • Q 12/2- India
    • Q 12/2 – Religion
    • Q 12/2 – Economy
    • Q 12/1 – The Time machine
  • Q11 English
    • Q11/1 – Pygmalion
    • Q11/1 – Politics
    • Q11/1 – Society and the individual
    • Language Exercises
  • 8c Englisch
    • Green Line 3, Unit 5
    • 8c English, 27+29/4/2022
    • Green Line 3, Unit 4
    • GL3 – Focus 3 + AC 3
    • E8 Exercises
    • Green Line 3, Unit 2
    • Green Line 3, Unit 3
    • Revision English 7c 2020/2021
  • W-Seminar 2021/23
  • Geschichte 10
    • Bundesrepublik seit 1950
  • Geschichte 9
    • Aufstieg der NSDAP
HaraldVogel@hv0190.de
Vogels virtuelles Klassenzimmer

Vogels virtuelles Klassenzimmer

HaraldVogel@hv0190.de
  • Q 12/1 – Short stories
  • Q12 English
    • Exam Preparation
    • Q 12/2- India
    • Q 12/2 – Religion
    • Q 12/2 – Economy
    • Q 12/1 – The Time machine
  • Q11 English
    • Q11/1 – Pygmalion
    • Q11/1 – Politics
    • Q11/1 – Society and the individual
    • Language Exercises
  • 8c Englisch
    • Green Line 3, Unit 5
    • 8c English, 27+29/4/2022
    • Green Line 3, Unit 4
    • GL3 – Focus 3 + AC 3
    • E8 Exercises
    • Green Line 3, Unit 2
    • Green Line 3, Unit 3
    • Revision English 7c 2020/2021
  • W-Seminar 2021/23
  • Geschichte 10
    • Bundesrepublik seit 1950
  • Geschichte 9
    • Aufstieg der NSDAP

Q11/1 – Pygmalion 2020/2021

Pygmalion – Material and tests

  • Lessons 1/2: GBS and Pygmalion
  • Lessons 3/4: Shaw transforms the theatre
  • Lessons 5/6: How to write a popular play
  • Lessons 7/8: Preface and Act I/setting
  • Lessons 9/10: Analysis Act I
  • Lesson 11: Motives in Act 1
  • Lesson 12: Common people (song)
  • Lesson 13: Act II, the bet
  • Lesson 14: Act II, analysis
  • Lesson 15: The end of Act II
  • Lesson 16: The experiment (aka what is humour)
  • Lesson 17: The garden party
  • Lesson 18: The conflict
  • Lessons 19: Analysis of Acts IV and V
  • Lesson 20: Act V

2020 by Harald Vogel, Pestalozzi-Gymnasium München, Eduard-Schmid-Str. 1, 81541 München - School Zone | Entwickelt von Rara Theme. Präsentiert von WordPress. Datenschutzerklärung